Η περίοδος των Πανελληνίων αποτελεί για πολλούς μαθητές και τις οικογένειές τους μία δύσκολη περίοδο, γεμάτη απαιτήσεις, η οποία,  συχνά, οδηγεί μαθητές και γονείς στα όριά τους, μερικές φορές και πέρα από αυτά. Πολλά ψυχολογικά προβλήματα ξεκινούν εκείνη την περίοδο. Ακόμα και χρόνιες παθήσεις μπορεί να κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση. Αυτό δε θα έπρεπε να συμβαίνει. Φυσικά, η εξωτερική πίεση είναι τεράστια. Υπάρχει όμως, πολύ περιθώριο για ένα καλύτερο αποτέλεσμα, όσον αφορά την υγεία και τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

διαβάστε περισσότερα

Είναι γεγονός, ότι οι μαθητές έχουν την τάση να μαθαίνουν αναποτελεσματικά, αγνοώντας απλούς κανόνες σωστού τρόπου ζωής. Όσο, οι στρατηγικές τους είναι αναποτελεσματικές (διαβάζουν πολύ, αλλά δε μαθαίνουν ανάλογα με τον κόπο τους) νιώθουν ανεπαρκείς, με συνέπεια, να μην αλλάζουν στρατηγική, αλλά να επιμένουν στη λανθασμένη μέθοδό τους. Αυτή η πρακτική τους εξουθενώνει ακόμα περισσότερο και μπορεί να πάρει δραματικές διαστάσεις.

Όταν κάποιος μελετήσει προσεκτικά τι λέει η επιστήμη για το «πώς να μαθαίνουμε αποτελεσματικά», σύντομα θα διαπιστώσει, πως οι μαθητές έχουν την τάση να κάνουν ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που είναι χρήσιμο και αποτελεσματικό. Αρκετά συχνά, η επιστήμη αντιφάσκει μ’ αυτό το οποίο προτείνει η κοινή λογική για το πώς να μαθαίνουμε. Ακόμα και όταν οι μαθητές βρίσκουν έναν δικό τους τρόπο εκμάθησης, έναν κατάλληλο, δηλαδή, τρόπο για τον εαυτό τους, το περιβάλλον θα τους επιβαρύνει με λανθασμένες συμβουλές. Έτσι, προκύπτουν περιττές εντάσεις στην οικογένεια, επειδή οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να διαβάζουν μ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος δεν τα βοηθάει και δε συμφωνεί με τα επιστημονικά δεδομένα.Αυτό σημαίνει, πως η γνώση σχετικά για το «πώς να μαθαίνουμε αποτελεσματικά» είναι εξίσου χρήσιμη και για τους γονείς.

Συνεπώς, η περίοδος των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι ένας περίεργος συνδυασμός  πίεσης, άγχους και οικογενειακής έντασης. Ένα καλό και θετικό κλίμα στην οικογένεια είναι άλλος ένας σημαντικός παράγοντας για να μαθαίνουν τα παιδιά αποτελεσματικά.

Επικρατεί μία παράξενη αντίληψη που θέλει τους μαθητές οι οποίοι προετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες, να είναι αγχωμένοι. Το παρακάτω άρθρο εξηγεί γιατί αυτή είναι μία λανθασμένη προσέγγιση μάθησης.

διαβάστε περισσότερα

 

 

 

Ένας σωστός τρόπος μάθησης είναι καίριας σημασίας για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Πολλές μαθησιακές τεχνικές υπάρχουν προκειμένου να βοηθήσουν στη διαδικασία βελτίωσης της μάθησης. Ωστόσο, κάθε μαθητής/μαθήτρια θα πρέπει να βρει τον καλύτερο προσωπικό τρόπο μάθησης. Επιπλέον, ορισμένες πτυχές της υγείας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της μάθησης. Αν η υγεία, σωματική ή ψυχική, παραμεληθεί, οι μαθητές δεν θα έχουν την απαραίτητη ενέργεια για μια παρατεταμένη περίοδο μελέτης.

διαβάστε περισσότερα

 

 

Για ν’ αποφέρει καρπούς η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες, οι μαθητές χρειάζονται ν΄ αναπτύξουν διάφορες ικανότητες:
1.     Γνώση των βασικών αρχών μιας αποτελεσματικής εκμάθησης.
2.     Ανάπτυξη προσωπικών τρόπων μάθησης.
3.     Ανάπτυξη τεχνικών για να παραμείνουν ενεργητικοί και υγιείς κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, η οποία ισοδυναμεί μ’ ένα μαραθώνιο.
4.     Εξάσκηση κινήτρου. Το κίνητρο είναι μία βασική προϋπόθεση για μία σταθερή μαθησιακή εξέλιξη και δουλεύει κάπως όπως και ο μυς. Μπορεί να εξασκηθεί, αλλά πρέπει επίσης να φροντιστεί. Το πολύ και το λίγο βλάπτουν.
5.     Διαχείριση άγχους. Καθώς οι εξετάσεις πλησιάζουν οι μαθητές τείνουν να γίνονται ολοένα και πιο αγχώδεις. Τότε, όμως, είναι πολύ αργά για να μάθουν πώς να διαχειρίζονται το άγχος. Η διαχείριση άγχους πρέπει να ξεκινήσει νωρίτερα.

διαβάστε περισσότερα

Σκοπός του προγράμματός μας είναι να υποστηρίξει τους μαθητές καθόλη τη διάρκεια των εξετάσεων.

 

Στην αρχή κάθε νέας σχολικής χρονιάς παρουσιάζουμε μία εισαγωγική ομιλία ανοιχτή στο κοινό και χωρίς κόστος συμμετοχής.

διαβάστε περισσότερα